رون سكيب العرب
لتتمكن من الإستمتاع بكافة ما يوفره لك هذا المنتدى , يجب عليك أن تسجل الدخول الى حسابك في المنتدى. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه.



بسم الله الرحمن الرحيم
 
الرئيسيةمجله المنتدىالتسجيلالعب الآن رون سكيب بأمان 100%البحث السريع والجديد داخل المنتدىعن اللعبةدخولبحـثس .و .ج



شاطر | 
 

 [Delta] WoodCutting [EventManager]

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Abdullah97


avatar

عدد الرسائل : 2672
العمر : 20
التقييم : 16

&لمعاينه معلومات الاعب&
اسم اللاعب: Abdullah97
Combat Level:
138/138  (138/138)
أوسمة التميز في المنتدى: لا يوجد
مُساهمةموضوع: [Delta] WoodCutting [EventManager]    2011-08-02, 09:06

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم و رحمت الله و بركاته

هذه النظام استخدمه لسيرفري و حبيت اعطيكم اياه

ابداوا بحط هذه الاكواد بملف اسمه

Woodcutting.java

الكود:
/**
 ** Woodcutting base for Delta.
 **
 * @author RuneSpace(mining base) , edited by Pkers World Version 1.1
 **/

public class Woodcutting {
    private client c = null;
    public double expRate;
    public boolean isWoodcutting;
    public int treeId;
    public int tree2Id;
    public int logId;
    public int emoteId;
    public int expAmount;
    public long wcDelay;
    public long lastSuccess;
    /**
    ** axe ID's Simple stuff
    **/
    public int[] axeIds = { 1349, 1351, 1353, 1361, 1355, 1357, 1359, 6739 };

    public Woodcutting(client client) {
        this.c = client;
        this.isWoodcutting = false;
        this.logId = -1;
        this.tree2Id = -1;
        this.emoteId = 0x284;
        this.expRate = 1.0;
        this.wcDelay = -1;
    }

    /**
    ** Identifies the Client Class
    **/

    public client cclass() {
        return c;
    }

    /**
    ** Sets axe Level Requirements
    **/
    public int geaxeReq() {
        switch (getaxeId()) {
        case 1349:
        case 1351:
            return 1;
        case 1353:
        case 1361:
            return 6;
        case 1355:
            return 21;
        case 1357:
            return 31;
        case 1359:
            return 41;
        case 6739:
            return 61;
        default: // Anything Else.
            return 1;
        }
    }

    public int getaxeId() {
        for (int i = 0; i < axeIds.length; i  ) {
            if (cclass().playerEquipment[cclass().playerWeapon] == axeIds[i]
                    || cclass().playerHasItem(axeIds[i])) {
                return axeIds[i];
            }
        }
        return -1;
    }

    /**
    ** Messages sent to player If does not have axe, Not high enough level etc
    **/

    public void sM(final int msgIndex) {
        switch (msgIndex) {
        case 0:
            cclass().sM("You need an Axe to cut this tree.");
            cclass().sM(
                    "You do not have an Axe which you have the Woodcutting level to use.");
            break;
        case 1:
            cclass().sM(
                    "You've just advanced a Woodcutting level! You have reached level "
                              getWoodcuttingLevel()  ".");
            break;
        case 2:
            cclass().sM("You start cutting the tree.");
            break;
        case 3:
            break;
        case 4:
            cclass().sM("Your inventory is too full to hold any more logs.");
            break;
        default:
            cclass().sM("Woodcutting - exception in method: sM(int)");
            break;
        }
    }

    public int getWoodcuttingLevel() {
        return cclass().playerLevel[cclass().playerWoodcutting];
    }

    /**
    ** Resets the woodcutting methods used when invents full etc
    **/
    public void reset() {
        this.isWoodcutting = false;
        this.tree2Id = -1;
        this.emoteId = 0x284;
        this.wcDelay = -1;
    }

    public void startWC(int tree2Id) {
        this.tree2Id = tree2Id;
        if (getReq() > getWoodcuttingLevel()) {
            cclass().sM(
                    "You need a Woodcutting level of "  getReq()
                              " to cut this tree.");
            return;
        }
        if (getaxeId() == -1 || (geaxeReq() > getWoodcuttingLevel())) {
            sM(0);
            return;
        }
        if (cclass().freeSlots() == 0) {
            sM(4);
            return;
        }
        if (!wieldAxe()) {
            int axeId = getaxeId();
            cclass().deleteItem(axeId, 1);
            cclass().addItem(cclass().playerEquipment[cclass().playerWeapon], 1);
            cclass().playerEquipment[cclass().playerWeapon] = axeId;
            cclass().playerEquipmentN[cclass().playerWeapon] = 1;
            cclass().setEquipment(
                    cclass().playerEquipment[cclass().playerWeapon],
                    cclass().playerEquipmentN[cclass().playerWeapon],
                    cclass().playerWeapon);
        }
        cclass().pEmote = this.emoteId;
        this.isWoodcutting = true;
        this.emoteId = 0x284;
        this.wcDelay = System.currentTimeMillis();
        sM(2);
    }

    public long getTreeDelay() {
        switch (tree2Id) {
        case 1276:
        case 1277:
        case 1278:
        case 1279:
        case 1280:
        case 1330:
        case 1332:
        case 3033:
        case 3034:
        case 3035:
        case 3036:
        case 3879:
        case 3881:
        case 3882:
        case 3883:
        case 1315:
        case 1316:
        case 1318:
        case 1319:
        case 1282:
        case 1283:
        case 1284:
        case 1285:
        case 1286:
        case 1287:
        case 1289:
        case 1290:
        case 1291:
        case 1365:
        case 1383:
        case 1384:
        case 5902:
        case 5903:
        case 5904:
        case 2023:
            return 2300;
        case 1281:
        case 3037:
            return 2800;
        case 1308:
        case 5551:
        case 5552:
        case 5553:
        case 1292:
            return 3000;
        case 1307:
        case 4674:
        case 2289:
        case 4060:
            return 3250;
        case 1309:
            return 6500;
        case 1306:
            return 7500;
        default:
            return 2300;
        }
    }

    public int gettree2Id() {
        switch (tree2Id) {
        case 1276:
        case 1277:
        case 1278:
        case 1279:
        case 1280:
        case 1330:
        case 1332:
        case 3033:
        case 3034:
        case 3035:
        case 3036:
        case 3879:
        case 3881:
        case 3882:
        case 3883:
        case 1315:
        case 1316:
        case 1318:
        case 1319:
        case 1282:
        case 1283:
        case 1284:
        case 1285:
        case 1286:
        case 1287:
        case 1289:
        case 1290:
        case 1291:
        case 1365:
        case 1383:
        case 1384:
        case 5902:
        case 5903:
        case 5904:
            return 1511;
        case 2023:
            return 2862;
        case 1281:
        case 3037:
            return 1521;
        case 1308:
        case 5551:
        case 5552:
        case 5553:
            return 1519;
        case 1292:
            return 771;
        case 1307:
        case 4674:
            return 1517;
        case 2289:
        case 4060:
            return 3239;
        case 1309:
            return 1515;
        case 1306:
            return 1513;
        default: // Other Trees
            cclass().sM("You cannot cut this tree , contact an Admin.");
        }
        return 0;
    }

    public int getlogId() {
        switch (tree2Id) {
        case 1276:
        case 1277:
        case 1278:
        case 1279:
        case 1280:
        case 1330:
        case 1332:
        case 3033:
        case 3034:
        case 3035:
        case 3036:
        case 3879:
        case 3881:
        case 3882:
        case 3883:
        case 1315:
        case 1316:
        case 1318:
        case 1319:
        case 1282:
        case 1283:
        case 1284:
        case 1285:
        case 1286:
        case 1287:
        case 1289:
        case 1290:
        case 1291:
        case 1365:
        case 1383:
        case 1384:
        case 5902:
        case 5903:
        case 5904:
            return 1511;
        case 2023:
            return 2862;
        case 1281:
        case 3037:
            return 1521;
        case 1308:
        case 5551:
        case 5552:
        case 5553:
            return 1519;
        case 1292:
            return 771;
        case 1307:
        case 4674:
            return 1517;
        case 2289:
        case 4060:
            return 3239;
        case 1309:
            return 1515;
        case 1306:
            return 1513;
        default: // Other Trees
            cclass().sM("You cannot cut this tree , contact an Admin.");
        }
        return 0;
    }

    public double getExp() {
        switch (tree2Id) {
        case 1276:
        case 1277:
        case 1278:
        case 1279:
        case 1280:
        case 1330:
        case 1332:
        case 3033:
        case 3034:
        case 3035:
        case 3036:
        case 3879:
        case 3881:
        case 3882:
        case 3883:
        case 1315:
        case 1316:
        case 1318:
        case 1319:
        case 1282:
        case 1283:
        case 1284:
        case 1285:
        case 1286:
        case 1287:
        case 1289:
        case 1290:
        case 1291:
        case 1365:
        case 1383:
        case 1384:
        case 5902:
        case 5903:
        case 5904:
            return 2500;
        case 2023:
            return 2500;
        case 1281:
        case 3037:
            return 2700;
        case 1308:
        case 5551:
        case 5552:
        case 5553:
            return 4050;
        case 1292:
            return 100;
        case 1307:
        case 4674:
            return 5000;
        case 2289:
        case 4060:
            return 830;
        case 1309:
            return 7150;
        case 1306:
            return 12000;
        default:
            return 1;
        }
    }

    public int getReq() {
        switch (tree2Id) {
        case 1276:
        case 1277:
        case 1278:
        case 1279:
        case 1280:
        case 1330:
        case 1332:
        case 3033:
        case 3034:
        case 3035:
        case 3036:
        case 3879:
        case 3881:
        case 3882:
        case 3883:
        case 1315:
        case 1316:
        case 1318:
        case 1319:
        case 1282:
        case 1283:
        case 1284:
        case 1285:
        case 1286:
        case 1287:
        case 1289:
        case 1290:
        case 1291:
        case 1365:
        case 1383:
        case 1384:
        case 5902:
        case 5903:
        case 5904:
            return 1;
        case 2023:
            return 1;
        case 1281:
        case 3037:
            return 15;
        case 1308:
        case 5551:
        case 5552:
        case 5553:
            return 30;
        case 1292:
            return 36;
        case 1307:
        case 4674:
            return 45;
        case 2289:
        case 4060:
            return 45;
        case 1309:
            return 60;
        case 1306:
            return 75;
        default:
            return 1;
        }
    }

    public boolean clickOnTree(int objectId) {
        switch (objectId) {
        case 1276:
        case 1277:
        case 1278:
        case 1279:
        case 1280:
        case 1330:
        case 1332:
        case 3033:
        case 3034:
        case 3035:
        case 3036:
        case 3879:
        case 3881:
        case 3882:
        case 3883:
        case 1315:
        case 1316:
        case 1318:
        case 1319:
        case 1282:
        case 1283:
        case 1284:
        case 1285:
        case 1286:
        case 1287:
        case 1289:
        case 1290:
        case 1291:
        case 1365:
        case 1383:
        case 1384:
        case 5902:
        case 5903:
        case 5904:
        case 2023:
        case 1281:
        case 3037:
        case 1308:
        case 5551:
        case 5552:
        case 5553:
        case 1292:
        case 1307:
        case 4674:
        case 2289:
        case 4060:
        case 1309:
        case 1306:
            return true;
        default:
            return false;
        }
    }

    public boolean wieldAxe() {
        switch (cclass().playerEquipment[cclass().playerWeapon]) {
        case 1349:
        case 1353:
        case 1351:
        case 1361:
        case 1355:
        case 1357:
        case 1359:
        case 6739:
            return true;
        default:
            return false;
        }
    }

    public void WCProcess() {
        if (getaxeId() == -1 || (geaxeReq() > getWoodcuttingLevel()))
            return;
        if (((System.currentTimeMillis() - wcDelay) >= getTreeDelay())
                && (isWoodcutting)) {
            int currentLevel = getWoodcuttingLevel();
            cclass().addItem(getlogId(), 1);
            cclass().sM(
                    "You get some "
                              cclass().getItemName(getlogId()).toLowerCase()
                              ".");
            cclass().addSkillXP((int) Math.floor(getExp() * expRate),
                    cclass().playerWoodcutting);
            if (currentLevel < getWoodcuttingLevel())
                sM(1);
            cclass().pEmote = this.emoteId;
            cclass().savegame(true);
            this.wcDelay = System.currentTimeMillis();
            if (cclass().freeSlots() == 0) {
                sM(4);
                reset();
                cclass().resetAnimation();
                return;
            }
        }
    }
}


و الان افتحوا

client.java

و ضيفوا هذه الكود



الكود:
private Woodcutting Woodcutting = new Woodcutting(this);
        public Woodcutting WC() {
                return Woodcutting;
        }
[code]

الان تحت

[code] public boolean CheckObjectSkill(int objectID) {[/code]
[code]


و بهذاك الكود تحت

[code] default:
GoFalse = true;
break;
}[/code]
ضيفوا
[code]
if (WC().clickOnTree(objectID)) {
EventManager.getSingleton().addEvent(
new Event() {
public void execute(EventContainer c) {
WC().WCProcess();
if (!WC().isWoodcutting) {
c.stop();
}
}
}, 600); //
WC().startWC(objectID);
}[/code]

تحت الكود

[code] public void logout() {[/code]

ضيفوا

[code]if (WC().isWoodcutting){
WC().reset();
}[/code]

و نفس الشيء تحت

[code] case 98:[/code]


و

[code] case 87:[/code]

و الان انتهينا

جربوا و اكتبوا اي خطا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ΩĐe2ThΩ
O.A
O.A
avatar

عدد الرسائل : 5587
العمر : 21
التقييم : 69

&لمعاينه معلومات الاعب&
اسم اللاعب: X-De2Th-X
Combat Level:
105/138  (105/138)
أوسمة التميز في المنتدى: المدير العام المدير العام
مُساهمةموضوع: رد: [Delta] WoodCutting [EventManager]    2011-08-02, 15:26

ابداع
وكالعاده موضوع متعوب عليه
^^
تسخه سيرفركdelta
غريبه ما ميزتها ^^
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://i hate the inter net -.-
Abdullah97


avatar

عدد الرسائل : 2672
العمر : 20
التقييم : 16

&لمعاينه معلومات الاعب&
اسم اللاعب: Abdullah97
Combat Level:
138/138  (138/138)
أوسمة التميز في المنتدى: لا يوجد
مُساهمةموضوع: رد: [Delta] WoodCutting [EventManager]    2011-08-02, 22:35

ΩĐe2ThΩ كتب:
ابداع
وكالعاده موضوع متعوب عليه
^^
تسخه سيرفركdelta
غريبه ما ميزتها ^^

هههههههه اخي

اه سيرفري delta

بس اصلا الديلتا مو كويس

بس انا عدلته كتيييييير

انا عملت السكيلز كلها من جديد و ضايلي

بس

crafting
runecrafting
farming

و يكون سيرفري عنده اكتر من 99% السكيلز كلها شغاله

من دون

process()

و بعدين اعمل كل minigames من اول جديد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

[Delta] WoodCutting [EventManager]

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
رون سكيب العرب  :: قسم شروح الدخول للسيرفرات والتعامل معها-
المواضيع الأخيرة